Skillinge

Nu har vi varit på vår årliga tripp till Skillinge och det går inte att med ord beskriva hur fint där är så ni får lite foton....

Utsikt över hamnen från uteplatsen;


Utsikt från "vårt" sovrum;


Stilstudie i fönsterkarm;


Bara så fint!


God mat och gott vin med mor, Lena, Pia, Andi och så vi då...

Sanna fyllde år igår och hade kräftskiva i tält i sin trädgård, tydligen livat. Tack för tältet Björn! Nu finns det på sysav...

I morgon börjar verkligheten när jag återvänder till jobbet och jag längtar INTE!


Målarsemester

Nu är ena långsidan på huset målad och klar! Planket utbytt, låda byggd, ny utelampa och spotlight monterade och givetvis är alla trämaterial också målat... Finfint blev det och vi är ganska stolta över oss!
Så här blev det;



I morgon bär det av till Tomelilla och sedan till Skillinge för golf och umgänge med systrar, svåger och mor.


Hårt jobb

Jag bestämde mig för att dra upp allt ogräs på baksidan som passerat knähöjd. Det stacks och kliade överallt och jag insåg att vi avlade mygg... Det trivs tydligen i fuktiga växter av modell större! Fram med gräsklipparen och två timmar, lerig gräsklippare och minst 40 myggbett senare blev resultatet så här;


Inte snyggt men good enough! Insåg att ekonomin inte tillåter några större ingrepp i trädgården för tillfället för nu läggs pengarna på att måla om huset i stället, vilket vi ska fortsätta med under morgondagen. Det ska visst bli regn (surprise...) men vi håller till i carporten så det löser sig.


Så det kan bli...

Little miss Sunshine kom på besök idag


Tänk att en så liten flicka kan bli storasyster...  I mars 2012 kommer lillasyster eller lillebror, härligt med en till! Jag har beställt fem barnbarn och i dagsläget lär Sanna få skaffa tre för Sandra säger att hon inte vill vara gravid fler gånger, jag tror att hon kan ångra sig!

Annars har vi gett upp det här med att sola, bada och campa på semestern och har gett efter för vädergudarna, vi bygger och målar i carporten...


Fortsättningen kommer här!

30 år senare så tog L sina barn och åkte till Kos för att visa barnen och för ett "avslut" på Kos eran... Jag frågade L om hon skulle söka upp T och fick en massa konstiga svar som exempelvis; "Nej, han är säkert död!" De åkte en fredag eftermiddag, landade på natten och jag skickade ett sms på lördags eftermiddagen med en liten försiktig fråga om hon träffat T ännu. Svar inom en minut; "Sitter på hans restaurang just nu!"
Känner ni igen dem?

Jag blev lite förvånad över att T ser ut som en grekiskrestaurangägarfarbror, i mitt minne är han ju 16 år! Jag blir så glad när jag ser dem tillsammans igen och tror verkligen att det kommer att bli de en gång igen... Förvisso är T gift men hustrun är tyvärr allvarligt sjuk. När L har flyttat till Kos ska jag åka och hälsa på henne i alla fall!
Hur hon hittade honom och hur deras vecka var är ännu en historia som jag varken kan eller vill återge men romantiskt är det! Kan bara informera om att både L och T har vars en dotter som heter Maria och är födda med tio dagas mellanrum... coolt!
Snipp snapp snut... :)


Lördagsaktiviteter

Partävling i golf på Assartorps golfbana sponsrad av City Gross och vinst var gång! Alla deltagare får pris och inga dåliga priser, vi pratar inte om prisbord utan om prisrum! Hela uterummet vid resstaurengen fylldes med fantastiska priser. 144 deltagande personer.... En populär tävling, kan det bero på priserna? Jonas och jag kom på plats 19 av 72 par, ett absolut godkänt resultat. Förutom det så hade jag den längsta driven av damerna och belönades rikligt för detta! Här ser ni våra samlade priser;

Jag har inte riktigt koll på allt men vi fick i alla fall två parasoll, parasollfot, tre paraplyer, damstrumpor, herrstrumpor, brassestol, hängmatta, smasonitebag, isskrapor, pennor, sparbössor, grillolja, kälke massor av chokladbollar, grillredskap i väska, grytlapp, grillhandske, mössa, halsduk och säkert något jag glömt, det mesta för min lååånga drive! All heder åt CityGross och Gunnar!
Denna fina blomma fick jag också;

Fatta att tävlingen drar massor av deltagare!

Kräftskiva i gatan på kvällen med enorm uppslutning, alla kom! Jonas satte i sig två kilo kräftor så när som på fyra små krabater som icke fick plats i hans mage. Till detta vitlöksbröd och majonnäs, nubbe och öl...
 
Småfolket fick parkera utanför;


Jag glömde, polisen kom också på vår kräftskiva, oinbjudna... Detta efter att en av grannarna tyckte att det var så trevligt att vi skulle ha fyrverkeri! Det tog ca sju raketer innan byns sheriff dök upp! :) 

Idag finns bara en punkt på agendan, köra mor och hennes kompis till bingo i Dalby...


Allsång

Skansen har inget att hämta när det är allsång i Staffanstorp! Fint väder och god uppslutning, lite tradig musik emellanåt men överlag väl godkänt. Mor, Lena, Jim, Annika, Bella Felicia, Lena och jag intog lite vin till skönsången. Jag vet varför det inte går så bra för Skansen, det ligger för långt från oss Staffanstorpare!


Stilstudie av vackra Bella;


I morgon kanske det blir fortsättning på lilla Kos historien... :) Syster Lena är i alla fall nyfiken!
Lördagen medför golftäving och kräftskiva, perfekt för en skaldjursallergiker! Några tips på vad jag kan äta i stället?


En liten historia...

Jag skulle vilja berätta en liten gullig historia men har inte kollat med de involverade om det är ok. Med risk att få bannor så ger jag er här en kort version av den första delen.
Min allra äldsta vän L (inte äldsta som i ålder utan äldsta som i tid, tror att jag känner någon som är liiite äldre) åkte för 30 år sedan till den lilla grekiska ön Kos med sin familj. L träffade en ung man, T, och de unga tu förlovade sig. L och T besökte varandra i sina respektive länder och hade ett stormigt förhållande som tyvärr tog slut. Här nedan kan ni se två foton på det mycket unga och mycket lyckliga paret.

Sen kommer vi till det allra, allra roligaste och det får ni ta del av om L ger mig tillåtelse och mailar ett foto...
Är någon nyfiken på fortsättningen?

Idag kom ett litet, litet kryp och hälsade på:

Go´och glad som alltid och älskad av farmor!


Regn regn regn

Och plötsligt när det regnar så kommer det en skur...

Jag hann inte få in tvätten och körde ett litet test

Parasollet funkade över förväntan med tanke på det myckna regnandet! Coolt! Och gräset/mossan/klövern/ogräset hann jag klippa innan vattnet kom... I bakgrunden anas vår lilla planteringshörna som nu är på G.
Kan man tänka sig att det blir lite sol i morgon kanske? Kvällsvädret just nu bådar i alla fall gott


RSS 2.0