back in business...

Har haft lite trubbel med att komma in i bloggen och har därför inte kunnat uppdatera men nu så...
Bygget har stått still ett tag för midsommarhelgen tillbringade vi i Korsör med syster och svåger. Regn hela vägen dit på fredag förmiddagen och golf var bokat till kl 12. Jag har en gång beslutat mig för att ALDRIG gå ut på en golfbana om det regnar. Jag är dock inte sämre än att jag kan göra undantag så iklädd regnkläder (både jag och golfbagen) och med ett stort paraply i handen travade vi iväg. Humöret lättade lite av den ekorre som skuttade över banan vid hål ett. Vid hål två stod det plötsligt ett rådjur ca 20 meter från oss och kollade vilka idioter det var som spelade i ösregn. Men så är det så att plötsligt händer det... Efter fyra spelade hål sprack himlen upp och det blev strålande sol och högsommarvärme, alldeles fantastiskt!
Det syns kanske inte men det ligger ett rådjur precis i bakkanten av bunkern (sandlådan)
  
Comwell Grand Park i Korsör
Fin midsommar Sanna i fin midsommarkrans (hon var inte med oss i Danmark)
Innan vi åkte till Danmark var jag inom och hälsade på de små flickorna. När jag körde hem till "Shush" (Jonas) så blev jag avvinkad av dessa två;
Hannah har varit jättedålig och jag följde med henne till akuten i söndags, ja André också så klart. Jag har väl aldrig skådat svullnare tonsiller på en så liten människa! Det visade sig vara halsfluss och antibiotikakur påbörjades.. Duktigaste lilla Hannah skötte sig utmärkt hos doktorn!
 
Sen är det så att man ju kommer hem igen... När vi klev ur bilen möttes vi av denna syn, på röda mattan;
Tvivla inte på er syn, det är bakdelen av en kanin... Jag kan leva med att KF (KattFan) är ett rovdjur och släpar hem diverse avlivade djur. Jag kan eventuellt också ta att han äter av dessa djur (fattar bara inte vad han har emot bakdelar eftersom desa alltid ligger kvar) Men jag har dj-----t svårt att ta att han sen går och gnäller över att han är så in i tusan mätt! Han var fet som en välgödd julagris och det var ett evinnerligt gnällande från honom i ca tre dygn efteråt och det har jag svårt för!!
Det är inte så att jag inte tycker om KF längre, absolut inte, utan jag tycker vidrigt illa om honom! Det är slut på kel från min sida och han kan bara glömma att jag köper blötmat dyrare än lösgodis till honom framöver!  KF har definitivt inte tillträde till min säng längre och vill han ha tömt sin kattlåda får han prata med papsen sin om detta! Kalla mig elak och långsint...
 
Slö slapp och likgiltig...

Liten uppdatering efter önskemål

Det finns några som undrar hur det går med vårt uterum och svaret är att det går så sakteliga framåt.
Foto från söndag ett;

söndag två;

och idag är det söndag tre..;

Fönsterna på plats fogade och klara, på tisdag kommer sjutdörrarna och taket och då ska det på plats.

Sen tycker jag att jag har varit så duktig sista tiden så jag gav mig en liten present, en kul liten leksak!


Sjukt stolt!

Två underbara ungar + två hemsydda klänningar=

Stolt både över flickorna och över klänningarna, man är ju lite delaktig i alltihopa så att säga... :)

Nu ska vi ut och försöka återställa vårt uterum, fast mycket bättre!


RSS 2.0