Trädgårdsröjning

Igår var det strålande väder (eller hur Pia & Andi?) så vi tog tag i trädgårdsprojektet! Tre granar, en tall och två syrener åkte. Hårt slit som genererade träningsvärk...




Bjuder på ett foto av en kille som verkar njuta av att sitta och sola i mormors lilla lilla bil;


Idag pausar vi från arbete och skickar ut Jonas på golfbanan. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra...


En vanlig fredag

Mor, André, Sandra och Hannah kom på middag idag. Sanna tackade nej och det är väldigt ovanligt att hon nobbar en träff med Hannah så vad hon än hade för planer så måste det ha varit mycket, mycket viktigt!

Så här ljust var det när jag dukade


KF vågar sig fram nu när det inte kommer hem några vovvar till allergikern längre, vågar sig nästan fram i alla fall...


Och så fick Hannah smaka gröt för första gången, lite kladdigt blev det kanske men MUMS sa hon!


Nu ska vi bara hoppas på att Frank inte vinner Let´s dance för gubben är ju stel som ett kassaskåp! Och vad f_n säger karln?


Vår?

Nu är det i alla fall vår i krukorna även om termometern bara visar +3!
Pinnarna är till för att hindra "stray cats" att sova i krukorna om ni undrar.



Mor har varit inlagd tre dygn men är nu hemma igen och mår bättre... Hannah har varit superförkyld hela veckan. Det blev till och med ett besök på akuten eftersom hon hade svårt att äta och äcklig hosta det lilla livet. Vi har precis varit och hälsat på henne och hon är mycket bättre även om hon får kraftiga hostattacker stackarn.

Bexon fick följa med mormor till Skrylleskogen och vi hade det jätteskönt, en kul kille att umgås med!



Sanna och jag var på en shoppingrunda igår och Jonas och svågern spelade golf, inga övriga kommentarer om detta, golfrundan alltså!

Nu är det snart måndag igen :( och jag undrar vad ni har gjort i helgen?


Hej på er, jag är "mormor" till Bex!


Jag tillbringar mycket tid med denna underbara lopphund och vet vad som är sant och inte. Tyvärr har elaka tungor (fingrar) missbrukat en god mans blogg och använt den till snyft och skitsnack historier gällande Bex. Den bloggen ni har använt är inte till för sådant men det kan däremot denna blogg bli! Så har ni något att tillägga eller kanske att ni undrar över något så har ni kommit alldeles rätt. Kör igång MEN var redo för svar!

Till snälla hjälpsamma George kan jag bara säga tusen gånger förlåt, kunde inte tänka mig denna utveckling... :(


Söndag med Hannah

Denna unge blir bara roligare och roligare!
Idag provade hon morotspuré för första gången, är man fyra månader så är det dags, och jag tror minsann att det smakade mer.. Mums!
Ska det bli en liten Maja av henne måntro?


Hannah kunde till och med tänka sig att vara hos Jonas en stund, kryss i taket!


Hela lilla familjen fångad på bild!


Och här med faster Sanna



Party!

Idag firar vi (i vår tvåsamhet) att Jonas ska börja på ett nytt jobb och idag sagt upp sig på sitt nuvarande...



Halvgod mat med helgott vin (Baron de Lay) och en flaska bubbel till efterrätt... Bra fredag och stort grattis till min kära VD! Visste väl att han var ett bra kap... ;)


Slutet gott, allt gottigottgott...

Satt och kollade på foton från Jamaicaresan och såg följande;

Trött och utsliten pålle...


...saltad och mörad...


...väl tillagad...


...och så blev det en jättefin pållestek!


RSS 2.0