Nyår

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År och hoppas att 2013 blir det bästa året ever!


Det löste sig...

...med jultomten och jag tror han kom direkt från Norrland!
Men vi börjar från början med en liten fotokavalkad;
Liten skara gäster men julklappar till en mindre skolklass;
Alla snälla barn räcker upp en hand!
Goa glada Hannah;
Julfina busiga flickor;
Juldansen var tydligen svår att fånga på bild vilket kan bero på att vi var så rysligt kvicka;
Säg hej till fotografen, om än under tvång;
Och så kom han då äntligen, skeptisk syster studerar;
Hmmmm...
Stora ögon och trygg hos faster;
Hannah vill gärna vara nära bara hon slipper sitta i tomtens knä, den lilla helt orädd;
Det var så många julklappar att tomteflickan fick dela ut när tomten tröttnat;
Lilla systern var lika glad för papper och förpackningar som för presenter;
Tjejerna fick en lite udda julklapp, jag har i alla fall inte sett en sådan innan jag köpte denna;
Tror att Sanna saknar sin häst;
Var inte oroliga, den klarar 100 kg så med denna flugvikt är det inga problem!
Hannah döpte hästen direkt till Marcus och alla verkar gilla den;
Med tanke på den udda julklappen, hur stora är oddsen för att flickorna ska få två...?
Det är svårt att få ett bra foto av André men ni får ändå ta del av detta lilla gruppfoto;
Ja det var mycket barn, mycket rött och mycket... jag! Lite ovant eftersom det brukar vara jag som håller i kameran. Denna dag höll jag dock i en något orolig Hannah som innan tomten kom konstaterade att "Farmor skyddar dig".
Jag avslutar detta inlägg med ett foto på Sannas skapelse, riktiga tomtegubbar;
Önskar er alla en god fortsättning och ett gott slut på 2012!
 
 
 
 

Ett förtydligande...

Kommer tomten/tomtan så erbjuds vederbörande 500:-, skicka gärna vidare frågan. Nu sitter vi här i julefrid, brunkål, revben, jansson - check! Julgran - check! (tack för hjälpen med att klä den!) Apelsiner med nejlikor - check! Tror allt är på plats... Så nu är det dags att önska er alla en GOD JUL!!


Tomtetrubbel...

Finns det någon som kan tänka sig att tomta hos oss vid 17-tiden på julafton? Får inte napp på de annonser jag har svarat på så nu gör jag ett desperat försök här...

Vårt projekt är klart och jag får väl fortsätta med att stilla min kära systers nyfikenhet;
Varmt som tusan blir det men ack så skönt!
Jag vill också visa den fina julkrubban som nu är på plats.
Sen är det dags att smaka på den inlagda sillen, göra om vitkålen till brunkål, steka revben mm....

Lite hjälp här...?

Kolla denna blogg; http://skitungarna2011.blogspot.se/

Jag är absolut inte people person och idkar i normalfall absolut ingen välgörenhet men i natt har jag legat sömnlös och funderat över vad jag skulle kunna göra för dessa unga människor. Min första tanke var att de nog har fått in vad de behöver men om alla tänker så...

Ännu mer spännande blev det hela när jag i morse insåg att jag känner mamman till en av tjejerna som med fantastikt engagemang driver detta boende! Mamma C berättade idag att vad de fortfarande saknar är t-shirts och fotbollsskor.. Skor i stl 37-41 och t-shirts till killar i olika tonår. Kan ni snälla försöka leta i era gömmor och sprida detta vidare? Containern packas på fredag så det är lite bråttom, jag kommer gärna och hämtar!

Och vad har hänt sedan sist?

 
Vi firade Jonas födelsedag på Åhus gästis, Jonas och jag alltså. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig av helgen men vad det än var så blev det i alla fall inte så... trist! Helgen efter firades med barn, barnbarn och Jonas föräldrar. Sen firade vi även Andrés födelsedag och gulligaste Hannah satte upp sitt lilla lilla pekfinger till Jonas pappa Bengt och sa med bestämd röst; "Inte pilla på tomtarna Bengt!" Kul!

Vidare så blev det inget nytt jobb i denna omgång i alla fall, inte ens kallad till intervju men med ca 80 sökande så måste man sticka ut på något sätt, det gäller bara att komma på hur...

I lördags så var Sanna och jag på julklappsshopping och vi började på Emporia, där var faktiskt inte så mycket folk som jag väntat mig, inte i början i alla fall. Pyntet på Emporia imponerar;

I går söndag blev vi bjudna på Nallekonsert av syster Lena och det var mycket trevligt så tack för det kära syster! Sofie, Lena, Martin, Annika, Elsa, Maja, Bella, Annikas mamma, Sandra, Sanna, Hannah och jag. Glömde jag någon...? Konserten inleddes med ett bauta lussetåg men 38 tärnor och en lucia, mäktigt! När de gick ut sa Hannah med tårar i ögonen att "Dom kommer snart igen"! Hon var alldeles överväldigad och hade svårt att kontrollera sina känslor.
Snacka om engagemang, Hannnah deltog med stort intresse i hela konserten och det är alldeles alldeles underbart att se! Hannah fick också ett armband av Maja som hon själv hade gjort och slagit in till en fin present, gulliga Maja!
 
Vad händer nu framöver då? Jo, jag ska ha några dagars semester med början på onsdag, så tusan skönt det ska bli! Har en del att göra på jobbet i morgon men om planen håller ska jag gå hem vid lunch så håll en tumme för det! Sen ska jag städa och så tänkte jag gå"all in" när det gäller julen. Vi har en annan sak på G, mer om det i slutet av veckan när allt (förhoppningsvis) är klart.
Ha det gott så länge! 

RSS 2.0