Och vad har hänt sedan sist?

 
Vi firade Jonas födelsedag på Åhus gästis, Jonas och jag alltså. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig av helgen men vad det än var så blev det i alla fall inte så... trist! Helgen efter firades med barn, barnbarn och Jonas föräldrar. Sen firade vi även Andrés födelsedag och gulligaste Hannah satte upp sitt lilla lilla pekfinger till Jonas pappa Bengt och sa med bestämd röst; "Inte pilla på tomtarna Bengt!" Kul!

Vidare så blev det inget nytt jobb i denna omgång i alla fall, inte ens kallad till intervju men med ca 80 sökande så måste man sticka ut på något sätt, det gäller bara att komma på hur...

I lördags så var Sanna och jag på julklappsshopping och vi började på Emporia, där var faktiskt inte så mycket folk som jag väntat mig, inte i början i alla fall. Pyntet på Emporia imponerar;

I går söndag blev vi bjudna på Nallekonsert av syster Lena och det var mycket trevligt så tack för det kära syster! Sofie, Lena, Martin, Annika, Elsa, Maja, Bella, Annikas mamma, Sandra, Sanna, Hannah och jag. Glömde jag någon...? Konserten inleddes med ett bauta lussetåg men 38 tärnor och en lucia, mäktigt! När de gick ut sa Hannah med tårar i ögonen att "Dom kommer snart igen"! Hon var alldeles överväldigad och hade svårt att kontrollera sina känslor.
Snacka om engagemang, Hannnah deltog med stort intresse i hela konserten och det är alldeles alldeles underbart att se! Hannah fick också ett armband av Maja som hon själv hade gjort och slagit in till en fin present, gulliga Maja!
 
Vad händer nu framöver då? Jo, jag ska ha några dagars semester med början på onsdag, så tusan skönt det ska bli! Har en del att göra på jobbet i morgon men om planen håller ska jag gå hem vid lunch så håll en tumme för det! Sen ska jag städa och så tänkte jag gå"all in" när det gäller julen. Vi har en annan sak på G, mer om det i slutet av veckan när allt (förhoppningsvis) är klart.
Ha det gott så länge! 

Kommentarer
Postat av: Yvonne Steén

Ha en skön semester och jag håller tummarna för att nästa jobb blir ditt:)
God Jul!

Svar: Ni får ha en bra julhelg! Stort tack för senast, det var mycket trevligt!
Åsa

2012-12-18 @ 16:59:36
Postat av: Lena R

Tack själv, det jättemysigt i söndags! En annan sak på G...? Jag är inte ett dugg nyfiken, men om du vill, kan du messa vad det handlar om:) Kram

Svar: Du kan vara lugn, du ska inte bli moster igen... ;)
Åsa

2012-12-19 @ 07:50:29
Postat av: Pia

Hoppas du har det bra nu när du är ledig och att du hinner med allt.... :) Tråkigt att du inte fick komma på intervju, men just det jobbet var tydligen inte menat för dig :)
Jag är jättenyfiken på vad som är på gång...... :)

2012-12-20 @ 10:27:15
Postat av: Andrew

Nytt på g inför julen? Du vet hur jag känner kring nymodigheter så... ;)

2012-12-20 @ 17:38:53
Postat av: Lena R

Så, nu är det slutet på veckan...?

2012-12-21 @ 20:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0