Underbar och älskad!

Jag var hos Hannah idag med en liten karusellampa, hoppas hon gillar den...







Bibliotek in my livingroom!

Nu har jag skaffat årets coolaste leksak! En läsplatta Sony Reader 650 och kan sitta i soffan och låna böcker från biblioteket... Sååå lätt och smidigt att till och med jag klarar av det och får jag bara Jonas att försörja mig så behöver jag egentligen aldrig mer gå utanför dörren!
Kolla, kolla!



Lånetiden är 28 dagar och sen försvinner boken från plattan, min fråga; Hur tusan kan plattan veta när det har gått 28 dagar??

I eftermiddag handboll, Sverige - Serbien och Danmark - Polen, spännande!


Handboll

Vi har varit på handboll, rena förnedringsmatchen! Som den socionom jag är värnar jag om de svaga och tyckte väldigt synd om de små små pojkarna från Aussie... Det var i alla falla gott om Danskar i arenan och trycket kan man inte klaga på, härligt!



Sen finns det reklam och så finns det finns reklam... eller hur Björn?



När vi lämnade arenan sju minuter innan slut stod det;



Matchen slutade 47 - 12 till Danmark!



Stackars, stackars Australiensare :(


Födelsedag

Såå har man då blivit ett år äldre över dagen... Middag för barn och mamsen (Britt & Bengt sjuka) i söndags och dagen har ägnats åt bio (Änglagård) och god mat. Av mamsen fick jag blomstercheckar och jag tror det kommer att bli en ny orkidée.

Finfint fullt fruktfat från "fantastic four"; Hannah, Sannah, André, Sandra!
Tack snälla ni!!






Och så då denna manick:



"Vad är det" kanske ni undrar? Jonas skickade mail häromdagen och informerade om att han köpt en födelsedagspresent till mig som jag nog behövde omedelbart. Jag har faktiskt inte direkt fått denna mojäng men den stod i hallen och jag fick i uppdrag att ladda den. Detta gör att jag tror att det är min present... 

Inte för att det stod överst på önskelistan precis men jag kommer nog att uppskatta min MOTORSTARTARE de två gånger om året som jag behöver den! Tack min kära make, du vet allt vad en kvinna behöver!
(PS, mojängen har även inbyggd arbetslampa!)


Avslutar med Hannah gulleplutt i sin nya mössa




Vad gör man en regnig dag?

Jo, efter att ha varit med Sanna hos fina Dibban, hackat is på infarten och shoppat en liten TV till sovrummet fick jag den stora glädjen att umgås med Hannah. Vi lockade hit henne och hennes mamma med mat, förvisso inte så svårt eftersom pappa André är sjuk (och gnällig...). Han har hosta, ont i kroppen och över 39 grades feber den stackarn!


Mys med farmor



Mys med faster



Mys med mamma (som inte vill vara med på bild...)



Och alldeles, alldeles själv!


Enligt önskemål!

Trött pappa vilar med liten flicka...



...så att hon blev så här stor och så här nöjd!!



7 veckor ung och har snart luggen i ögonen mitt lilla hjärta!


RSS 2.0