Underbara ungar!

Mina barn är två alldeles fantastiska personer! Hjälpsamma, omtänksamma och oegoistiska! Tack så hemskt mycket för att just ni två blev mina barn, jag är så stolt över er!

Fotot är taget på Hannahs dopdag och ett av de få där båda är med och André inte gör några miner... :)
Kanske är det för att mormor är med!


Vad är tid?

Jag fick ett mms idag med denna bild och texten; "Tid att hälsa på?"

Finns bara ett svar på frågan, så klart! Så jag fick tankat lite Hannahenergi idag också, ljuvligt! Hon skrattar högt när jag kommer, antingen blir hon glad när jag kommer eller så ser jag ovanligt rolig ut... :) What ever!

Denna donna vill säkert också vara med på bild...

Undrar hur mycket jag "får ha" min älskade cabbe när Sanna har sålt sin lilla gröna groda...


Kvalitetstid

Hannah skickade mamma och pappa på bio så att hon kunde ha egentid med farmor... Innan läggdags tog hon en liten runda med bilen som hon fått av faster Sanna;

Som vanligt gó o glad och djävligt bestämd, bara älskar I-phones och jag tror min blev lite fuktskadad... Hannah blir nämligen så glad när hon ser foto på sig själv att hon skrattar högt och pussar (läs slickar!) på skärmen, men vad gör det.

Dessa två allergener ingår i paketet när man passar Hannah;

Och de vill ju vara så nära, perfekt för en allergiker!


Träning

Att ta med en 23-årig dotter på träningen är nog inte att rekommendera... Sanna höll ett högt tempo för hon kunde ju inte vara sämre än mig... Men eftersom jag inte vill vara sämre än henne så kostade det på idag!

Funktionell cirkelträning, styrka kombinerat med kondition och lite koordiantion under uppvärmningen...

Vår instruktör sa; "Bra jobbat tjejer!" Hon vet icke vem hon tilltalar tydligen, jag är van att tilltalas kärring!

I morgon ska jag umgås med Hannah, supermysigt!


Syskon

Här är tokiga glada lilla storasyster med pappa;

Och här är lilla lillasyster i mamma;

Hon kommer ca 17 mars, kanske på Emmas eller Jens födelsedag? Jag längtar!
Snacka om girlpower, det sjätte kusinbarnet och alla flickor, coolt!


Lycka!

Man kan visst köpa lycka! Hääärlig känsla att köra nercabbat trots sval luft, full ös på sätesvärmen och fläkten mot benen så var det inga som helst problem! Tror Sanna hade lika kul som jag hade på vår lilla tripp.

Och Hannah, det går att koppla bort krockkudden på passagerarsidan.... :)


Äntligen en cc!

Jag har funderat över var jag ska förvara mina solglasögon så jag slipper springa runt och leta efter dem alltid...

Så vi körde till Båstad och jag köpte en liten bil som solglasögonen kan ligga i, den är så fin så fin!

Jag blev så här nöjd och glad;

Stort tack till min superpruttare, förlåt prutare, som fick ner priset med 7 500:-!


Staffanstorp in my heart!

Så här fint var det i vår lilla by igår fredag, utanför systembolaget...  :)


Ni ser att den är dubbel på andra bilden? Häftigt naturfenomen!

Idag har jag varit och lekt med Hannah, underbara underbara Hannah!


Jag är otrolig!

Idag fick jag ett sms av Sanna där det stod; "Du är helt otrolig!" Jag väljer att tänka positivt så man tackar man tackar!
Upprinnelsen till dessa fina ord?
Jag behövde ett lås till skåpet där jag nu har börjat träna för man måste ha med sig ett eget. Sanna rekommenderade ett kodlås för att slippa ta med en nyckel in i träningslokalen. Klok som en bok tänkte jag, Clas Olsson hade ett lagom stort för 49:- som inhandlades.
Idag tränade jag bodypump för andra gången och efter passet när jag skulle låsa ut mina saker så blev det problem... Vilken blondin rekommenderade en halvblind att köpa ett kodlås??!!

Små dj---a siffror, trångt och dåligt upplyst omklädningsrum! Jag fick helt enkelt be om hjälp... Tjejen som fick koden för att kunna lösa mitt problem sa att det faktiskt var ganska dålig belysning, så det så!
Det Sanna egentligen skrev var; "För fan!!! Du är ju helt jävla otrolig!" Och det lät ju inte riktigt lika positivt... :) 


Var i hela friden tar helgerna vägen?

Assartorps golfbana klockan 08.10 söndag morgon... Vi trodde det skulle bli varmt men 10 grader och dimma som kändes som regn, det var lite väl svalt. Håren på Jonas ben stod i givakt i sina försök att värma honom! Det var säkert 15 grader varmare i sängen!
Och golfen gick inte ens bra...


Hur ser man var bollen tar vägen i denna tjocka? Vy över hål 1


Vid hål nr 13 funderade jag på om det blir en kall eller "varm" vinter i år. Det ska man ju kunna utröna efter om det finns många eller få rönnbär. Vissa träd är överfulla medan andra inte har ett enda bär. Jag tror vi helt enkelt får vänta och se hur det blir!


En solig och varm, jättevarm, eftermiddag tillbringades som vanligt med sågning och snickeri i trädgården. Två plank byggda och det är dags att plocka fram penseln nästa helg, det tar lite tid med utemiljön men det blir så fint!

Snart måndag och en intressant vecka påbörjas!


RSS 2.0