Kul!

Så roligt med flera kommentarer, då blir det direkt ett nytt inlägg!
Jonas har varit i Tyskland några dagar och jag hade den stora glädjen att ha Hannah hos mig fredag-lördag. Jag försökte ta ett foto på henne när hon stod och "pratade" i telefon men det var stört omöjligt eftersom hon skulle ta foto på mig på samma gång. Här ser ni resultatet;
Sen hade vi lite halloweenpyssel, vi fick göra en snäll pumpa så Hannah inte skulle få mardrömmar;
På lördagsmorgonen gick vi till stallet och kollade, Hannah påtalade med hög röst att "Hannah älskar hästar!" Thats farmors girl!! Hon redogjorde också, korrekt, för färgen på varje häst, brun, vit, svart. Det börjar bli dags att lära henne "hästfärgerna" fux, skimmel, skäck...
Sen kom Jonas hem och på söndagen var det dags för Emporiarepris, jag ville ju krama nallen!
Sex timmar och en middag senare var det dags för hemfärd, denna dag blev inte lika billig men där var nog lika mycket folk som på invigningsdagen...
Och kom ihåg, fler kommentarer = fler uppdateringar, jag kan alltid hitta på något att förmedla!

Emporia

I´m back!
Sanna och jag körde till det nya köpcentrat, på invigningsdagen... Så mycket människor, bilar, poliser mm!
Lagom när bilen var parkerad så tömdes varuhuset efter att brandlarmet gått och vi fick vänta i kylan med många många tusentals människor. Folk stod och buade för att det tog tid (inte jag och Sanna dock...) och en ung kvinna ville absolut komma till sin bil i parkeringshuset för att hennes son, ca ett år, frös. Jag tänkte i mitt stilla sinne att om hon får gå in så kanske sonen blir så väldigt het att han aldrig mer fryser, bad choice... Men eftersom jag mognat och med åren lärt mig att tiga så gick allt bra. Så här pampig är i alla fall den entre´som vi tittade på ca en timme;
Finfint golv som sonen förmodligen har lagt... och Sannas nya skorkängor!
Gräddbullerian skojar man inte bort! Handmade medan man kollar, jag valde blåbär, björnbär med vit choklad... mums!
 Sannas med hallon och vit choklad... no comments!
Interiör från det gröna torget, kan det vara inspirerat av skogen kanske?
 
 Det finns ett stort torg med många restauranger på Emporia, ändå hamnade jag hemma i soffan med en burgare från BK, hur gick det till? Jag skyller på brandlarmet!
Summan av kardemumma? Stort, fräscht, mycket folk, goda gräddbullar men jag längtar inte dit igen. Tacka vet jag Burlöv Center, det räcker för mig!
Om vi shoppade? En klocka på Ur & Penn och barnbestick på Albrekts!

RSS 2.0