Vår?

Nu är denna helg nästan, nästan slut och jag sitter här och undrar var den egentligen tog vägen? Fredagen inleddes med begravning, fint och så sorligt så sorgligt... :(
 Efter det mockade jag lite skit och tog en svinkall hundpromenad, det gjorde som vanligt susen!

Lördagsmorgonen inleddes med golfrea och nya skor inhandlades, de gamla tog slut i Jamaica och fick stanna där. Med 60% rabatt så är det lika bra att shoppa två par. Jag är nu redo och laddad för en golfrunda men var tusan är våren? Jag är sjukt trött på att frysa så fort jag sticker näsan utanför dörren!!!

 

Sen körde vi till Burlöv center trots att jag tidigare i veckan varnat Jonas för just detta eftersom dessa grabbar skulle vara där, bra minne men väääldigt kort;

Parkeringen full till sista plats, lönehelg + EMD= dålig idé!

Nåväl, vi shoppade som tänkt och körde hem för att trotsa den envisa vintern, kolla, kolla!

Grillen rullades ut i carporten och med grillöl i handen och frost i knälederna tillreddes en delikat middag (i minusgrader) som intogs i goda vänners lag, vi tog med maten in till grannarna! Mys med bebis, lek med treåring, mat öl och många skratt senare kunde vi bara ringla tvärs över gatan så var vi hemma. Mycket praktiskt och billigt...

Idag shoppade vi en doppresent till Hannah som vi även var och lämnade till henne redan nu eftersom vi tror och hoppas att hon har nytta av den direkt.

En batteridriven babysittergunga med burr i baken för lite onda magar och hon verkar gilla den! Hannah är inte tjejen som jublar över nyheter och förändringar så hon måste nog prova några gånger innan hon bestämmer sig för om den är bra eller inte men mamma och pappa har kunnat sitta i lugn och ro och äta tillsammans för första gången på länge och det är vi glada för. Lite läskigt är det nog för kolla som hon håller fast sig!

Jag avslutar med att berätta att jag nu officiellt heter Lindberg i efternamn för er som har missat det...
Låt oss ladda för en fantastisk arbetvecka med nya utmaningar!


Förra helgen...

...packade vi vår nettopåsenecessär i vår fina weekendkasse och drog till Helsingborg för att lyxa till det lite, bara för att vi kan nu när vi inte är med hund längre.


Juniorsvit takvåning balkong havsusikt och stadsutsikt
Varmt bad och champagne på jättefina rummet


Sedan barhäng, öl och pubmat


Drink i lobbyn (långt där nere) och en flaska vin på rummet, och jodå, man kan visst dränka sina sorger!


Sovmorgon, frukostbuffe (me like!) ännu ett varmt bad och promenad i Helsingborgs svar på Västra hamnen innan hemfärd


Med andra ord en perfekt helg om vi bortser från fredagen...

Vad gör du denna helg?


Födelsedag

Igår fyllde mor/mormor/gamlamormor/svärmor år och vi var där nästan allihopa, kolla tjejligan nedan;



Varma och mer eller mindre avkädda ungar, precis som deras föräldrar var för x antal år sedan, kul att se!

Spelande Bella

Glad Elsa

                                             Snackig Hannah                                                     

Varm Maja



Fredag

Efter en riktigt pissig start på fredagen så fortsatte dagen betydligt bättre, förvisso svårt att fortsätta sämre... Jag tog med denna här;


Och körde till denna här;

Mocka skit och promenad på smällkalla landsbygden gör susen för en ledsen själ.

Sen kom denna snackiga bebis med sin mamma;
 
Pappa och faster anslöt och Jonas tog med pizza så vi hade en trevlig kväll tillsammans, tack alla ni!


Same, same (frillan alltså...)


Scary farmor?

På natten bestämde Jonas och jag oss för att göra en liten utflykt på lördagen, är någon nyfiken? I så fall kommer lite info om det i morgon men låt mig veta...


Tomt så tomt....

Här är tomt...

...och här är tomt...


..för vi har ingen Tim längre! Han var sjukare än vad till och med jag trodde, hjärtklaffarna fungerade inte, kraftigt blåsljud på hjärtat och lite lungödem så vi hade inget att välja på vid dagens veterinärbesök.


Farmors gulleplopp!

Ord är överflödiga!


Kolla målarfärgerna... Är det Hannah eller mamma som ska kladda?


Vår?

De här små modiga rackarna har kikat fram i trädgården och inger hopp om en vår i antågande...



Och tack mor för denna vackra blomma!


Ljusare tider...

Det har inträffat en förändring, inte bara att fåglarna kvittrar på morgonen utan även att ljuset är på väg tillbaka. Efter att länge ha slääääpat sig fram och tillbaka till jobbet i mörker såg det idag ut såhär kl 17;

 

Det var när den gamle mannen (Tim, inte Jonas!) och jag var på kisserundan efter jobbet idag. Förra veckan klöktes/kräkte han i stort sett dagligen, i söndags morse lät han så illa att jag var redo att åka med honom för akut avlivning. Telefonsamtal med världens bästa veterinär i måndags och vi kom fram till att det nog är dags, omfattande hjärtsvikt brukar inte hålla längre än såhär... Men vad händer? Jo, han har varit mycket bättre och jag har inte hört honom hosta en enda gång så han får hänga med ett tag till!
  


För rättvisans skull får denna glidaren också vara med på bild...


Bilbesiktning...

Sanna besiktigade Fiaten i Svedala...



...vilket resulterade i denna fina lapp på vindrutan, bilen inlåst bakom högt stängsel (vad tror dom om oss??) och så fick jag hämta henne!
Tips på billig bilmekare kanske?


RSS 2.0