Jubelidiot?

Nog för att jag är lite irritabel för tillfället men hur kan man/kvinna sätta sig och mata duvor på Södervärn vid rusningstrafik? Jag satt lugnt i solen och väntade på bussen när en person satte sig bredvid och smulade bulle till pippiarna, gulligt! Tolv sekunder senare invaderades området och 22 duvor och 12 måsar kretsade runt huvudet på mig och slogs om maten! För givetvis skulle personen sätta sig på "min" bänk!!


Äckligt, äckligt, äckligt!!
(och ändå kom bara hälften av skadedjuren med på bild!)


Spontanitet/stress

Jonas föreslog att vi skulle köra till Bordeshop efter jobbet igår och visst, det skulle vi kunna göra. Jag trodde nog att Bordeshop ligger i Tyskland men det skulle vi aldrig hinna så jag utgick från att Jonas menade "den lille bordershopen" vid Kastrup, precis på andra sidan bron.
Vi svängde in till shoppingstället i Danmark och pantade ölbackar som vi sparat i garaget och sen var vi plötsligt på väg till Tyskland! En försiktig fråga om vi skulle hinna besvarades med att det var klart, Jonas trodde att det var öppet till kl 20. Tilläggas ska att vi lämnade mitt jobb i Malmö kl 15.10, ca två timmars färd till Scandlines färja i Rödby, 45 minuter med färja och förlåt om jag tvivlade lite på tidsplanen...

Kl 18.15 avgick färjan och helt plötsligt är vi på G...

En spätta med pommes senare kör vi av färjan ca kl 19.10

Anländer till alla alkoholisters paradis ca 19.18

Färdiga 19.53, det står på kvittot! Kolla riktig noga längst fram i kundvagnen till vänster, ser ni ett flak coca cola light? Det flaket är MITT!
Hur lång tid tror ni då det tog att göra av med 4932 dkr? Ca 36 minuter är svaret...

På färjan igen och anländer till Rödby kl 21

Rallyfart genom ett brinnande Danmark, de firar tydligen midsommar en dag för tidigt med (valborgs)bål överallt, kom till Öresundsbron 22.30...

STÄNGT! Tre amblansr, tre polisbilar och några brandbilar susar förbi... 50 minuter senare öppnas bron igen och vi kan ta oss till vårt älskade fädernesland! Sjukt nyfikna men inte någonstans står att läsa om att bron varit avstängd! Kl 00.00 är vi hemma och packar upp allt Jonas shoppat, och min cola :). Skattepengarna är slut och vi hade kunnat tillbringa helgen med golf i Tylösand för den summan... Prioritering!

Jag avslutar med att önska er alla en skön midsommarhelg med hjälp av den bästa, underbar och älskad av farmor!


Dresscode..

...har vi inte på jobbet men man skulle kunna tro det;


Jeansjacka och blårandigt x3! Vi fick luncha var för sig denna dagen, så det kan bli! :)


Hårt jobb

Bara ett litet bildbevis på att det faktiskt är jag, och Sanna, som monterar kök;


Veckan i bilder

Börjar med den bästa! Kolla tofsen i håret på tjejen som sitter helt själv!

Tisdagen bjöd på avtackning för tre kollegor och vi var på Green Lion Inn. Vet ni att de har 40 olika ölsorter på fat och över 200 ölsorter totalt? Imponerande... Fet och god hamburgare med nässelsoppa till förrätt, gott gotti gott gott!

Idag var vi på Hornbach, nya sågbockar stod på önskelistan!

Jag lovar, fotot är från Hornbach och visar utsikten från parkeringen! :)

Vi har snart gjort vår del i Sannas kök och foto kommer när det är klart. Blir jättefint och ser ut som vårt kök i miniatyr!
Ha en allra bästa söndag!


Så här var min lördag...

Börjar med att tacka för en trevlig studentfest på fredagen, det hade du fixat fint Alexander!
Lördagen inleddes med en massa körande med släp, fram och tillbaka lite överallt med slit och släp, alltså en helt vanlig lördag. Vi var bland annat på Byggmax där min lilla klätterapa försökte hitta raka fina trästolpar till nya staketet.

Sanna som var "utslängd" hemifrån (på grund av klinkat golv) mådde inte så bra och tillbringade dagen hemma hos oss. Kolossalt yr och kräkande var det ju lätt att skylla på bakfylla. När klockan blev 18 och hon inte var ett dugg bättre utan snarare sämre så fattade jag ett beslut;

Jodå, vi körde till akuten där hon fick dropp, röntgade huvudet, träffade neurolog, öronläkare och blev behandlad för lägesyrsel genom "tippning"... Efter en dag i helvetet återkom hon till verkliga livet, fantastiskt vad en duktig doktor kan åstadkomma! Hemma igen kl 01 i natt, helt slut men kunde i alla fall dricka proviva. Tack akuten i Lund!

Måste också lägga till en liten bild på lilla tokan, bara så söt och go´så jag blir alldeles varm i hjärtat;

Vad säger vi om detta tex Tina och Carina som läser men aldrig kommenterar? :)


Room with a wiew...

Lite suddig Torso, utsikt från "min" balkong på jobbet, live från Malmö...


SöndagMåndag

Sista dagen på lillsemestern är här! Vi har fått massor gjort och det känns i kroppen vill jag lova! Halva Sannas lägenhet är totalt strippadVissa punktinsatser från Jonas, André, elektriker och målare men grovgörat har Sanna och jag stått för! Vi höll på till 00.44 i lördags och 01.00 låg jag nyduschad under mitt täcke, där gick det undan!
Sjukt stolta är vi...

När Jonas golfat klart i lördags bad vi honnom köra hem och kolla om det fanns något ärbart i frysen och voila´ så hade vi en festmåltid! Jonas kan han...

Denna lilla sommartjej har också varit inom i röran hos faster Sanna. Hannah passade på att käka lunch i trädgården innan hon åkte hem igen;


Nu ska jag klippa gräs innan det är dags för golf...


Renovering

Fy tusan vad skönt det är med långhelg! Igår när det var torsdag kändes det som lördag och idag när det är fredag borde det vara söndag och i så fall är det dags att jobba i morgon som kunde varit måndag men bara är lördag vilket innebär att det är två lediga dagar kvar men sen är ju måndagen också en "söndag" och ledig dag...

I vilket fall så blir det massor med tid till Sannas köksrenovering. I eftermiddags kändes det som om vi inte hade fått något gjort men när vi summerade så var det en hel del i alla fall; Skruvat gipsskiva, hämtat mors tvätt, varit hos polisen, fått köket slutgiltligt ritat på IKEA, plockat ihop alla delar (ca 40 kolli) och släpat dem på sex IKEA vagnar till släpet, (inom Biltema och köpt en vagn och en bultsax) kört hem och lastat av allt. Kört och köpt kran på Hornbach, kollat golv på Kakelcentralen (dyrt!) kollat och köpt golv på Golvpoolen, lastat i bilen kört hem och lastat av. Här insåg vi att vi faktiskt gjort en hel del under dagen. Vi fortsatte dock ett tag till och rensade väggarna från tapeter. Sen till mor och bäddade med rena lakan som hängt ute under eftermiddagen och körde en runda med dammsugaren. Inom pizzerian, lämnde en till Sanna (som inte har något kök) och sen hem. Ett glas vin och en pizza senare så känner jag mig dj-----t nöjd med dagens övningar och konstaterar att vi är tusan så duktiga!" Jonas blev så trött av allt Sanna och jag har gjort idag så nu sover han på soffan, utan fjärrkontroll...

Så var vår dag, har ni gjort något kul idag då?

Storshopparen på G...

I morgon är en annan dag!


Ny bebis

Idag gratulerar vi Jim och Annika till den nya lilla tjejen som tittade ut igår, 2011-05-31, och hälsar Felicia välkommen till tjejligan. Dags att numrera dem kanske och då får hon nummer 5... :)


RSS 2.0