Spontanitet/stress

Jonas föreslog att vi skulle köra till Bordeshop efter jobbet igår och visst, det skulle vi kunna göra. Jag trodde nog att Bordeshop ligger i Tyskland men det skulle vi aldrig hinna så jag utgick från att Jonas menade "den lille bordershopen" vid Kastrup, precis på andra sidan bron.
Vi svängde in till shoppingstället i Danmark och pantade ölbackar som vi sparat i garaget och sen var vi plötsligt på väg till Tyskland! En försiktig fråga om vi skulle hinna besvarades med att det var klart, Jonas trodde att det var öppet till kl 20. Tilläggas ska att vi lämnade mitt jobb i Malmö kl 15.10, ca två timmars färd till Scandlines färja i Rödby, 45 minuter med färja och förlåt om jag tvivlade lite på tidsplanen...

Kl 18.15 avgick färjan och helt plötsligt är vi på G...

En spätta med pommes senare kör vi av färjan ca kl 19.10

Anländer till alla alkoholisters paradis ca 19.18

Färdiga 19.53, det står på kvittot! Kolla riktig noga längst fram i kundvagnen till vänster, ser ni ett flak coca cola light? Det flaket är MITT!
Hur lång tid tror ni då det tog att göra av med 4932 dkr? Ca 36 minuter är svaret...

På färjan igen och anländer till Rödby kl 21

Rallyfart genom ett brinnande Danmark, de firar tydligen midsommar en dag för tidigt med (valborgs)bål överallt, kom till Öresundsbron 22.30...

STÄNGT! Tre amblansr, tre polisbilar och några brandbilar susar förbi... 50 minuter senare öppnas bron igen och vi kan ta oss till vårt älskade fädernesland! Sjukt nyfikna men inte någonstans står att läsa om att bron varit avstängd! Kl 00.00 är vi hemma och packar upp allt Jonas shoppat, och min cola :). Skattepengarna är slut och vi hade kunnat tillbringa helgen med golf i Tylösand för den summan... Prioritering!

Jag avslutar med att önska er alla en skön midsommarhelg med hjälp av den bästa, underbar och älskad av farmor!


Kommentarer
Postat av: Ewa

Jajaja, vad gör man inte för att försäkra sig om en våt midsommar! Men du, du får nog förstora upp bilden för jag ser verkligen ingen cola ;)

Glad midsommar på er!

2011-06-24 @ 17:43:25
URL: http://chili.boerboels.se
Postat av: Mor (Gunn )

Vilken lite jobbig resa ,men vilken söt kransflicka

2011-06-25 @ 08:17:54
Postat av: Sofie Roslund

Jag visade denna Hannah-bilden för Maja och hon gav Hannah en stor blöt puss på dataskärmen!

2011-06-25 @ 14:49:58
Postat av: Andre

Känner jag Maja rätt så var hon bara ute efter majskroken....? :)

2011-06-25 @ 20:49:39
Postat av: Lena Ringbom

Jösses vilken underbart söt liten tjej. Och lik sin farmor så man dånar. Lyckliga du Åsa. Härligt!

2011-07-13 @ 10:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0