Så var det gjort!

Första (och sista?) passet avklarat!

Det blev bodypump som säkert gjorde nytta men inte var så kul som jag förväntat mig. Nästa gång ska jag prova något annat så får vi se om det blir roligare. Skönt var det i alla fall och ännu gör det inte ont men i morgon är en annan dag... :)


Förresten, apropå ingenting så är jag tusan glad att jag är skadjursallergisk! Kilopriset på hummer är för dagen 31 600:-...


Då var även denna helg till ända

Lördagsmorgonen började med en liten Ferraritur för Jonas, han fick välja mellan att mysköra på småvägar eller testa motorvägskörning... Hmmm, svårt val! När han körde i 180 tryckte han till pedalen lite och vips visade mätaren 260! Jonas hade skrivit under att han skulle betala självrisk (12 000:-) om något hände.



Jag har äntligen satt upp insynsskydd på fönstret i badrummet och det blev så här snyggt;

På avstånd, tål dock ingen ingående granskning... :)

Matchar duschhörnan:


Sen kom både Hannah och Sanna och hälsade på, så här mysigt hade de det;


Och så här söt är snäckan när hon är nyvaken;


Lördagskvällen bar med sig födelsedagskalas hos grannen med gott och grillat, detta efter att vi byggt plank. Idag söndag har jag stått i kö 2.5 tim för att köpa träningskort på 24seven i Malmö, tack Sanna för att du körde mig dit och även höll mig sällskap! Nu ska jag bara börja använda kortet också...

Glad,gladare gladast!


Lookie lookie...

...no hands!



Lite sududdig men det gör ju inget!


Ännu en helg till ända...

Fredag kväll ägnades åt trädgårdsarbete, fler växter som kapades och grävdes upp. Två syrener och en bok, som säkert var 3.5 meter hög. Två rundor till Sysav blev det på söndagen... Golf i Sjöbo på lördags förmiddagen och jag spelade så jädrans bra! Berodde säkert på allt beröm jag fick för min frisyr av en okänd dam, hon var alldeles lyrisk, kul! Det kändes som min dag var gjord och att det inte spelade någon roll hur golfen gick, därav avslappnad attityd och bra resultat.

Efter lördagsgolfen borrade Jonas och jag många jättestora hål, med fetaste jordborret, till kommande plank in mot grannen. Plintar sattes på söndagen liksom reglar både kors och tvärs.



Coolt jobb! Jag har borrat, sågat, druckit öl och städat garaget i helgen, en riktigt manlig helg alltså! :)


Väldigt Varierande Väder

Under söndagens golfrunda på Assartorp blev det verkligen väder! Blixtar och dunder, förvisso på avstånd, fick i alla fall mig att tveka att fortsätta. Gissar att det störtregnade och åskade precis över Staffanstorp för så här mörkt och fint var det på det hållet;

Vi kom till hål 17 när himlen öppnade sig under 10 minuter, 10 minuter som säkert gav 100 mm regn! Fullt med vatten i skorna och rinnande mascara över hela ansiktet men skam den golfare som ger sig! Vi fortsatte tappert för vi kunde ändå inte bli blötare.

Eftermiddagen/kvällen bjöd på kanonväder och vi umgicks med grannar i en solig hörna av vår tomt (vägrar kalla det trädgård!). Som ni ser så har Jonas ÄNTLIGEN fått en kompis på gatan.  Här läser de Hannahs Biltemakatalog tillsammans;

Även jag har en liten kompis faktiskt, en sötnos som är 12 dagar yngre än älskade Hannah.


Vin och umgänge gjorde att vi alla glömde laga mat… Jonas och Andi fick kasta sig på cyklarna och köpa pizza!


Linslus

Denna lilla prinsessa har ett naturligt modelleende som kommer automatiskt så fort hon ser något som liknar en kamera,

antingen hon gungar...


eller läser Biltemakatalogen;


Konstant glad och bra för farmors sinne och välmående!


Händelselöst

Det händer inte så mycket i vardagen nu när vi har börjat jobba igen och jag har inget att skriva om, hur kul är det att kuska på bussen varje dag? Kolla den dagliga vyn, inspirerande... 

Håller ögonen öppna efter en sån bil som jag vill ha men som inte kostar skjortan, ska förvisso ändå pendla men när jag kommer hem kan jag sticka vart jag vill!

Ni kan få ett foto på min gamla moster och mina snygga kusiner som sjöng karaoke på den 60-årsfest vi var på i lördags. Under bar himmel i Löderup åt vi världens godaste rökta helstekta lilla griskulting.

Och så här såg världens bästa Hannah ut igår;

Hon växer som ett litet ogräs och utvecklas i takt med en I-Phone!


RSS 2.0