En blomma

En blomma till mig från mig på min första arbetslösa dag... 😏


Det här är Anton...


Fredagkväll

Från tanke till handling, för en gångs skull... En ung man saknas sedan i onsdags kväll och Missing people skulle ut och leta i går. Vi, som jag, Sanna och Lena, tog oss samman och körde in till Malmö trots att vi tänkte att det skulle komma massor med människor men det gjorde det tyvärr inte. Vi var 13 personer i vår grupp, kanske fyra grupper totalt, och fick i uppgift att söka av Slottsparken vilket tog sin lilla tid och mörkret la sig snabbt. Vi hittade inte nåt, på gott och ont...
Hoppas hoppas hoppas att Anton har kommit till rätta under natten, annars blir det ny sökning idag kl 11 och jag hoppas också att jag tar mig samman och deltar!
Gruppledaren & assistenten på språng:


Shoppat!

Jag är så glad för min nya sköna mys-piece med sommarfeeling!


Torsdag

After work med en kär storasyster på lilla torg. Vi känner oss i alla fall trygga med den massiva polisbevakningen, är det för min skull eller....?


Krig!

Jag har utlyst krig mot de här små gynnarna, jag skiter i om det ska bli små fina fjärilar av dem, nu ligger de i trädgårdstunnan i alla fall:


Ett krig som jag förlorade stort! Vad hände med DDT?! Grönsåpa gjorde ingen skada precis, inte ens i stor mängd upprepade gånger...
Jag insåg mig besegrad och klippte ner skiten, alltså mina stora fina kostsamma tomatplantor. Rädda vad som räddas kan, dessa tomater kommer att ha ett kilopris på ca 400:- (som hittat) om jag antingen kan få dem att mogna eller lägga in dem som såna små gröna godingar. Kanske superodlande kocken/socionomen Ewa har något hett tips?

 

 


Live...

...från Vinslövssjön! Visste inte ens att den fanns och stor är den inte men fint och fridfullt är här!


Helg igen...

...och plötsligt (är vi) i Vinslöv! Jag har hört att om man ska till Vinslöv så måste man spela minigolf, så det gjorde vi så klart. Jonas sa att han vann med 76 slag mot mina 79 men när jag kontollräknade blev det 78 lika, har jag gift mig med en fuskare?!

Det roliga på golfbanan är att det faktiskt verkar vara det stora lördagsnöjet för lokalbefolkningen. Jag vågade inte fota människorna men framåt kvällen vallfärdade de, nytvättade och stylade... ! Så coolt!


Mission completed...

Igår blev mitt minsta barn väldigt vuxen när hon och Linus köpte hus så nu kan man väl säga att mitt största uppdrag som förälder är slutfört? They are on there own!
Med lite ytbehandling kommer deras hus att bli jättefint! Lagom stort, uteplats på båda sidorna och gott om förvaringsutrymme. Lycka till ni båda!


RSS 2.0