Biofantaster mm

Det var nu den tredje helgen på raken som vi var på bio, Filmstaden på Entré är fräscht och lättillgängligt! Vi har sett, i nämnda ordning; Girl with the dragon tattoo - Hamilton - Mission Impossible. Den sista var absolut den bästa...
I lördags blev det bowling med de här två;


På söndagen tvingade vi med mor in på torget för att bevista invigningen av kommunens 60-års firande. Dum, dum idé jag fick! Säkert årets kallaste dag men vi fick varm choklad och kanelbulle i alla fall, sen gick vi hem igen.


Resten av söndagen tillbringades i ryggläge med filmer, pizza, glass och läsk! Ett och ett halvt dygn i sängen om man bortser från de timmar vi var hos mor och på torget... No ytterligare comments om detta!


KF fick vara med och jag tror att han uppskattade pausen från livet lika mycket som vi;


Fotot på mor och Hannah togs när vi firade min födelsedag, jättefint foto, mor ser ut att må bra och jag tror att hon hade trevligt. Hannah var lika nöjd som i stort sett alltid när vi träffar henne;


Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli...

Jag måste bara dela med mig av det coolaste av foton! Sanna och jag köpte en klänning till Hannah i somras och plötsligt så passar den... Iklädd klänningen och pappas basker blev hon den hårdaste, coolaste lilla minimilitär, 14 månder ung!



Passar också på att tacka för mina fina presenter, lila finfin kamera presentkort berlock blommor kamerafordral... Jag har nog varit snäll.. :)


Nyår

Så är även nyårsafton avklarad, trerätters i lugn och ro med maken var en perfekt avslutning på året. Min kock är inte naken han inte, här är det nystruken skjorta, ny slips med slipsnål och manchettknappar som gäller. Matlagning med stil!

Själv dressade jag upp med den lilla svarta och klackaskor;

Middagen inleddes med traditionell laxmacka

Till huvudrätt serverades inbakad oxfilé, gudomligt gott!

Till efterrätt pannacotta med bärblandning, dock inte lika gott... Givetvis ingick det vitt vin, rött vin och dessertvin till middagen. Här lämnas inget till slumpen inte! Undrar vad Saxtorpskockarna tänker om detta?

Kl 00.00 avsköts raketer och av 117 foton må väl något ha blivit bra...




Avslutar med ett foto på kusinbarnen, fem fina flickor som det är nästan omöjligt att fånga på bild samtidigt!

Från vänster min lilla Hannah, sen Elsa, Sofie med Felicia, Bella och slutligen Lena med Maja. Lena är mamma till Sofie och Sofie är mamma till Elsa och Maja, de övriga två är döttrar till Lenas son Jim. Är ni med? :)


RSS 2.0