Slynglar!!

I natt var det väsen och bråk utanför mors lägenhet och i lägenheten ovanför till kl 05 i morse... Grrrrrr! När hon steg upp i morse såg hon detta;

Det visade sig att det är en kompis (ca 15 år) till dottern i lägenheten ovanpå som slagit sönder rutan. Polisanmälan och anmälan till försäkringsbolaget är gjort.

Vi var på golfbanan idag och jag som lovat mig att aldrig spela i regn, det var i alla fall inte kallt...


Semestern fortsätter

I onsdags var jag inom Hannah med en liten ny tuggleksak, undrar vem som uppskattar den mest av Shaggy och Hannah? Så här söt är hon i alla fall;



Igår var jag med mor på övningskörning och det kommer nog att gå bra, tror inte hon kommer att köra på så många när hon väl fått sitt åk...
 
Igår blev det ingen promenad alls för min del och idag bara lite mer än 30 minuter :)
Kalas i eftermiddag och golf i morgon kl 9, då lär jag få en rejäl promenad i alla fall!


Ordningen återställd!

Jag körde till Biltema och köpte en ny cykel!


Körde också till Ica Maxi i Toftanäs (bytte bil med Jonas, det var väl ingen som trodde jag skulle få in en cykel i min bil?) där jag gjorde ett fynd, bord och stolar för 299:-, ca tusen i rabatt...



Ska ha möblerna i trädgården sen när vi har en trädgård men än så länge står de i carporten, nära till grannarna som genast kom över och kollade...



Lite tidigare hade grannen testat sin lilla leksak, svårt att tro men den gör 100 knyck vilket han demonstrerade på gatan, nästan...



Idag är det tredje semesterdagen och jag har tagit min tredje morgonpromenad, ca 50 minuter tar det att gå ut till Tirups örtagård och hem!



Nu ska jag ut och lägga mig i solen en stund, sen sysav och kanske att jag cyklar till Hannah. Jonas spelar golftävling tillsammans med Andi , två rundor i Bokskogen och det tar heeela dagen!


Semester!

Nu äntligen är det dags, min semester har börjat! Egentligen är det ganska tokigt att man (jag) under ett helt år längtar och längtar till lediga dagar... Nu är vi i alla fall där och jag ska vara hemma i fyra veckor i sträck! Rekordlänge!
I varje fall så inleddes ledigheten med en golfhelg. Vi körde till Ystad och spelade i lördags, fortsatte till Österlen och tog in på Lilla Vik där vi åt en god middag med gott vin i gott sällskap.

Sen är det så att när tre tokiga tanter intagit en viss mängd vin så kan allt hända! Vi dansade och hade kul halva natten. Dagen efter kom vi på att vi nog hade en barnfamilj som grannar men so what? Vi kommer förmodligen aldrig att träffa dem igen...

Efter spel i storm och hamburgarlunch i golfrestaurangen så körde jag hem oss. I morse när Jonas skulle köra till jobbet kom han in med ett litet förargligt leende och informerade om att det var 13 grader ute... Skadeglädje kanske? 13 grader och han sitter på jobbet, 13 grader och jag kan göra vad f-n jag vill!! Vem skrattar nu? :)

Avslutar med en bild på den vackraste, sittande i sin alldeles egna fåtölj iklädd ny badhandduk:


Snart, snart...

...är det semester men jag vet icke hur jag ska stå ut två dagar till!
Känner mig alldeles precis som nallen nedan och har förberett mina kollegor på att om jag inte är på jobbet kl 8 på morgonen så kommer jag sen när jag har vaknat



Ett litet tillägg så här på kvällskvisten;
Inte blev jag precis piggare av att upptäcka att min cykel var stulen när jag klev av bussen! Tur i oturen att jag nyss fått tillbaka det vrak som stals förra året :(
Så om någon ser en röd/svart Yosemite slängd i en buske eller kanske stående alldeles ensam, olåst och övergiven så kan det var min...


Marknad

Sanna och jag körde till Sjöbo marknad och visst, Sjöbo är ju lite bonnigt men det är är väl lite too much till och med för Sjöbo eller?

Inte ens ett skynke att dra för...

Jag köpt i alla fall ett par aletudor;

Bara älskar SFI (Skånska För Inflyttade) som även har ett och annat att lära en medelålders inbiten skåning! Aletudor = träbonnar = tollor = trätofflor....

Idag blev det golf och trädgårdsarbete.


Jag fick ett foto

Äntligen lyckades någon samla kusinernas alla små flickor på ett och samma foto! Gamlamormor övervakar glatt i bakgrunden...


Vi kör från vänster; Jims Felicia och Isabella, Sofies Maja och Elsa, Andrés (min!) Hannah som var lite trött och ledsen för tillfället.
Jag hörde att Elsa och Bella var alldeles tokiga tillsamman, kan detta verkligen stämma?


Nyklippt...

...och glad som en spelman, som vanligt. Hannah och jag hade ett litet snack om en alldeles riktig liten ponny under hennes mammas högljudda protester (som vi inte brydde oss om btw)!


En dag i solen

Dagen inleddes med bubbelvin i Barsebäck och sedan en godkänd golfrunda med trevliga vänner. Efteråt lunch med fantastisk utsikt över havet!


Under eftermiddagen tillbringade vi några timmar på Sövde flygfält där svärfar Bengt skulle flyga Gyrocopter, en 70-års present. Jag vet inte vad hans söner har i baktanke men en gång fick de honom att hoppa fallskärm...


Ser ni den lilla lilla gula pricken? Det är Bengt... Under en timmes flygning hann de till Staffanstorp och rundade BL-radio två gånger.


Förresten, en sådan här ska jag ha när vi gjort en uteplats, tror det är en Afrikansk lilja, jättestor och fantastiskt fin...


Äntligen!

Nu är vi (Jonas och jag) klara med vår del i Sannas köksrenovering och så här blev resultatet, jag vet, vårt kök i  miniatyr...


Sanna ville inte vara med på bild så jag smygtog fotot i all hast när hon inte märkte det!
Förresten, det blå i hörnan ska också bort när Sanna har målat lite bredvid, bara så du vet Malin... :)


Jag tänkte...

Efter att ha sett senast inlagda bilder på Hannah fick jag följande kommentar av en kollega; 

"Underbar unge! Vilken tur du har haft som fått Hannah som barnbarn!"

Och då tänkte jag att shit vilken tur! Tänk om hon kommit till någon annan....


Så var måndagen också slut...

Besök på Burlöv center på fredagen fick inleda helgen, matinköp och koll i butikerna. Den regniga  lördagsförmiddagen tillbringade vi på Dormy (golfbutik) och IKEA sen hem och rallystädade innan grillen tändes och mor, barn, svärbarn och barnbarn kom. En mysig kväll i gott sällskap med busväder ute. Söndagen illeddes med en golfrunda, fortsatte med ogräsrensning med fem säckar och en soptunna fulla... och vi tog ändå bara det som nått midjehöjd! :) Glömde, körde mor med kompis till bilbingo i Dalby också!
Måndagen och jobb som vanligt, till SYSAV och slängde ogräs, Citygross, Hannah och mor sen hem... Lite umgänge med grannar och sedan mat och så var denna dag nästan slut!

Gulligaste gulliga visar framtänderna med glitter i ögonen;

Totte i håret;


RSS 2.0