Köpenhamn

Efter lite oklar kommunikation fick jag vänta på Jonas i ca 1 timme i ett blåsigt Hyllie. Tack och lov för Subway där jag fick lite värme både invärtes och utvärtes! 

Sen när han kom bar det av över Broen...

Efter incheckning och lite champagne på rummet tog vi oss till en pub som invändigt mer såg ut som en teater. Bortser man från texten över fönstret kunde detta kanske vara i en kyrka? Om man även bortser från motivet vill säga... :)

Sen vandrade vi längs det julfina Ströget

Inom det väldigt fint julpyntade Illum

Ner till Nyhavn där vi fick lite varmt att dricka på Skippers...

Väl upplyst Tivoli från utsidan på väg från italiensk restaurang där vi avnjöt en god middag

Fantastiskt roliga och fina statyer i olika storlekar fanns utanför hotellet och i restaurangen, här är adressen till konstnärens hemsida. 
http://www.moseholm.dk/moseholm.html

När vi kom hem på lördagskvällen somnade dessa grabbar tätt, tätt tillsammans. Man kan nästan tro att de har saknat varandra!


Idag söndag har vi storstädat, putsat fönster, adventspyntat, handlat och haft "ungarna" här på middag. En bra helg med andra ord!


Ett år går fort...

Idag tar vi ledigt från verkligheten och firar både pappersbröllop och Jonas födelsedag i Köpenhamn!


Tänk idag för ett år sedan, vit strand, blått hav, en lätt bris och världes största och svartaste präst! Härligt!!


Jul, jul strålande jul....

Sanna och jag var på Vellingeblomman och sökte julstämning, vi hittade tomten!

En julgran, av mååånga;

Massa, massa småtomtar;

Skånes halva befolkning var på Vellingeblomman och den andra halvan var på IKEA...
Det finns tusentals onödiga saker på Vellingeblomman som man absolut klarar sig utan, men dyrt blev det ändå! 


Kalas

Hur många personer krävs för att förbereda ett ettårskalas? Så här många plus en, och två halvfigurer;


Nybadad Hannah med faster Sanna strax innan kalaset började, snygga tjejer;


Faster och Hannah hjälptes åt att öppna paketer, undrar vem som tyckte det var roligast?


Skönt att få hjälp av en äldre kompis (tre månader), Stella ställer gärna upp!


Det kan behövas lite hjälp från mamma och pappa med att blåsa ut ljuset när man är liten...


Två dansande tjejer, är det party så är det (jo, man kan sittdansa!)...


Man blir så trött, så trött av att fylla år...


Tiden rinner iväg!

Tänk att det redan är ett år sedan denna lilla snäcka kom till oss, nästan i alla fall...

På söndag fyller Hannah ett år och tränar för fullt inför julen som ni kan se!

Mor är tyvärr tillbaka på sjukhuset och kan inte vara med på 1-års kalaset... :(


Hemma igen...

Idag fick mor äntligen komma hem från sjukhuset! Det som skulle bli en sjukhusnatt blev till slut en hel vecka och så många nya piller utskrivna att Lena fick rusa och köpa värsta stora dosetten så alla fick plats. Till det kommer lite droppar, pulver, injektioner och tuggtabletter... Och ni kan aldrig gissa var jag nyss lämnat henne, vet inte om jag får berätta men jag gör det ändå: Hon är på bingo! Snacka om envis och otroligt fantastisk! Inte många som skulle palla det i hennes situation kan jag lova.

Måste också berätta att jag varit inom denna butik i Stora Bernstorp;

Så jädrans stor och med ett imponerande sortiment, där fanns något för varje sport/fritids/hobbyidiot! Allt från joggare, skejtare och golfare till jägare! Själv hittade jag en snygg vinterjacka men den var lite dyr... Hittade också häst och hundsaker men kom på att jag har varken häst eller hund att handla till längre, jo förvisso Shaggy och Ludde men jag tror faktiskt att de har allt de behöver.


RSS 2.0