2010 blir 2011...

Vi önskar er alla ett Gott Nytt År!


Var och pussade på Hannah igår och tog några foton med min mobil. Tyvärr får ni inte se dem eftersom min lilla sladddj...l har försvunnit! Men de kommer, de kommer.
Kvällen ska vi fira på Annandagsgatan i Malmö hos syster Lena & Per tillsammans med mor. Räknar kallt med lika god mat som alltid och till det ett gott Amarone vin. Gemensam frukost i morgon framför brasan innan hemfärd. Vår skotträdda vovve är numera döv så vi behöver varken oroa oss för honom eller droga honom, skönt!

Ha en bra kväll och Sanna, var rädd om dig!


Julafton

Lilla Hannahs första julafton, här hos pappas kusin Emma...


I tomtens knä...


Fyra generationer...


Tim älskar julklappar, nästan lika mycket som Sanna!


Hannah med pappa och med mamma



Några frågor på detta?

:)









Julafton

God Jul önskar jag er alla!


Dan före dan...

Så var det den 23:e och även Jonas har insett att det är julafton i morgon... Han trodde det var först nästa vecka! Jansson är fixad, laxen är inköpt och så får vi hoppas att Malmöfolket kan ta sig hit med revben, skinka och sill. Snålvattnet rinner till när jag tänker på det för jag bara älskar julmat!
Idag slirade jag och min lilla Hyundai till Hannah för en liten mysstund (okej, till André och Sandra också så klart). Trots alla hormonprickar är hon den sötaste söta lilla tös och i morgon ska vi fira jul tillsammans, JIPPIIEEE!






Ledig!

Jag har tagit ledigt idag och i morgon för att shoppa det sista och förbereda inför julafton men vad händer? Sannas bil startade inte i morse så efter telefonsamtal kom hon springande för att hämta min bil som inte heller startade! Med hjälp av startkablar fick vi igång min men nu sitter jag här utan bil... Det får bli en omstrukturering av dagen och jag bestämmer mig för att inte gå ut förrän temperaturen har gått upp till minst -10! Te, bok och vovve får hålla mig varm så länge! 

-19 grader kl 7.30, klockan 8.30;


Ljusgrotta i grannens trädgård



Slutet av vår gata är så här fin!


Snö, snö, snö och ännu mera snö!!

Vädret är fantastiskt, otroligt, mysigt och juligt! Många uppskattar det men jag vet en kille som bara älskar snön mer än alla andra...



Det är en fröjd att se lapphunden plöja genom drivorna som en mullvad och det går inte att bli annat än glad när man ser honom! ;)

Var ska en Finsk Lopphund vara om inte i en snödriva??


Hannah & Sanna...

Hannah myser i fasters famn



Vill någon se fler foton? Låt mig veta i kommentarsfältet då!


Dags att få lite koll på julen!

                           Julgran...                                       


Apelsiner med nejlikor - klart


                           Julklappar, absolut på G!                                 


Utejulbelysning - check!



Då återstår bara julmat, de sista julklapparna (Jonas & André, vad vill ni ha egentligen?), bada hunden och skotta snö, skotta snö, skotta snö...

Vad ska ni andra göra?


Nu har dockan öppnat sina ögon!


Kolla pälsen... :)


Hannah min Hannah!

Några har efterlyst lite foton på fantastiska Hannah och i väntan på att jag ska fota henne så får ni här mms från min mobil, gullig eller?


Baksida...


...och framsida!


Hemma sedan fredags...

Som de flesta nu vet så kom vi hem i fredags eftermiddag men vad ingen av er vet är hur vårt "taikonläger" på Heathrow såg ut... kolla, kolla!

Dagens underdrift: Något irriterad svåger iklädd kavaj!



Till slut slocknade även Andi!


Dessa foton är tagna innan vi bott in oss riktigt. En stund senare var golvet fullt av vinflaskor, matrester, chips och förpackningar...

Ringbom, var är glöggen? Vykort väntar...


fredag

Fast pa Heathrow, IGEN! Har tillbringat natten pa golvet har och forhappningsvis kommer vi hem under dagen...

Tisdag

Sista dagen i paradiset och vi är alla mätta på detta... Inte för att vi längtar efter snö och kyla precis, 30 grader och sol här, men "been here done this"!
Fotona nedan visar Pias och min favorit Buffalo Bill och Andis och Jonas favorit, Whitney Houston kopian. Har jag berättat att vi har underhållning varje kväll? Det börjar egentligen vid 15.30 och håller på tills 23, disco lite längre men där har inte vi gamla trötta varit en enda gång...

I morgon lämnar vi här kl 12 (18 hos er) och lär vara på dansk mark vid 15 torsdag.

Lägger förresten till ett foto på vackra flickor i baren... :)







Kram till er alla så ses vi snart!


RSS 2.0