Valborg

Valborg på Bjärevägen... och en liten Nisse-katt

Liten mix...

Här följer en liten uppdatering av läget;
Två små koncentrerade konstnärer i svettigt uterum i lördags. Lillasyster nöjer sig icke med mindre än att hon får göra samma saker som storasyster;
I söndags var jag och Hannah på Cirkus Scott och det är så underbart kul att vara med henne! Klok och uppmärksam! Vi satt väldigt nära hästarna och kände vinddraget när de sprang förbi, härligt tyckte både Hannah och jag;
I pausen blev det ponnyridning, och korv alldeles intill ponnyridningen; 
Efter pausen var det dags för elefanterna, lite läskigt att vara så nära de väldigt stora djuren tyckte Hannah och tog ett stadigt tag i mina ben... Är de korkade eller smarta som låter sig styras? Jag menar 2 ton kompakt massa...
Efteråt mötte vi Sanna och Linus med kompis på Emporia och Hannah blev jätteglad!
I veckan är det dags... att något som verkade vara en sån bra idé för några veckor sedan kan kännas helt annorlunda idag!  När Sanna anmälde oss till vårruset kände jag mig enormt peppad och motiverad, här skulle tränas! Men, jag springer ju  ingenstans om det är under 10 grader och/eller blåser mer än 2 sekundmeter vilket innebär att det har blivit lite si och så med träningen. Nu är det bara att köra på vilja och envishet!
Start den 2:e på Stadion i Malmö kl 18.30, kom gärna och heja (på vem ni vill), alternativt samla ihop resterna av oss/mig vid mållinjen!
Den här glidaren sjunger på sista versen... Är det någon som önskar en lugn superjägare som fyller 10 på pingstafton så låt oss veta.

Vår?

Är det verkligen våren som äntligen har kommit? Jag sitter i vårt väldigt varma och soliga uterum och inbillar mig att det även är varmt utanför! Jag har skickat ut Jonas på golfbanan så att jag kan återta de studier jag hoppade av för ett tag sedan...
Förra lördagen var det säsongens golfpremiär och jag öppnade starkt! Efter tre spelade hål var allt som vanligt igen och jag konstaterade att jag inte vilat mig i form denna vinter, iheller... :)
Det händer inte så mycket i livet för tillfället, det trevligaste denna veckan var att vår beställda taklampa kom och Jonas satte upp den under en del svordomar, men fint blev det!
Semestern närmar sig och att säga att jag längtar är en stor underdrift...


RSS 2.0