Här kommer den!

Julklappen, jag trodde att snäckan var lite för ung för sin julklapp men icke då! Som hon pysslade, lagade mat och diskade, hon fick grytor och slevar i miniformat av faster Sanna!


Trött och nöjd, det hade kanske räckt med en diskborste...


Frågan är...

...om det jag hör är tidigt nyårsfirande eller om det är skottlossning? Här i Malmö kan man aldrig veta vilket så jag tar det säkra före det osäkra och håller mig inne så mycket som bara är möjligt... Man vill ju gärna vara med ett tag till!


En något udda afton...

Så var då denna afton till ända och den blev så olik alla andra aftnar. Jag hade först en ensam lugn förmiddag med lång frukost och egenvård, raka ben, plocka ögonbyn o.d, medan Jonas spelade golf... :) Inga ytterligare kommentarer om detta!
Körde sen till kyrkogården med rosor och ljus till papsen.
Kalle Anka och co kl 15 hos B&B och efter det blev det julmat. Sen skulle Sanna och jag tillbringa resten av aftonen med mor och det gjorde vi förvisso också men inte riktigt som vi hade tänkt oss... Vi körde till sjukhuset där mor blev röntgad, fick dropp och blev inlagd. Idag väntar ytterligare röntgen och de ska försöka ta reda på varför hon inte kan äta.

Idag ska vi ha lite uppföljande julfirande och då kommer älskade Hannah!
Hannahs julklapp, undrar vad det kan vara i den?

Kommer kanske en uppföljning när den är öppnad...  :)


God Jul!

Jag vill så här på lillejulafton önska er alla en GOD JUL & ett GOTT 2012!
Här är tomten tillsammans med André och Sanna förra julen;


Nedan ses världens skickligaste julklappstjuv smyga iväg...



Dotter x 4

I helgen hade vi tjejträff på Burlöv center vilket innefattade bland annat fika med fyra döttrar, en dotter, en sondotter och en svärdotter. Saknar ni den fjärde dottern så är det hon som gömmer sig i den lilla magkulan på Sandra.


Det var hur mysigt som helst men sen till höjdpunkten; Hannah och jag kollade in Crazy Christmas showen! Med varmt hjärta och en liten tår av stolthet i ögonvrån kunde jag inte slita blicken från... inte dansarna men Hannah! Jag tror att det var den största upplevelse lilltjejen har varit med om. Hon följde hela showen med glasartad blick, totalt okontaktbar för omgivningen! De små armarna viftade sakta i försök att göra som dansarna, den lilla lilla kroppen hoppade och ryckte i showdans och mellan uppträdena applåderade de små händerna!!
Underbart!


På fotot något störd av faster som tvunget skulle fota henne...
Jag vill göra det en gång till! När har du tid Hannah?


Det tar sig...

Nu är lilla granen inne! Inte den största och snyggaste kanske men good enough!



En gungande tomte fick plats;


Sen måste jag bara visa världens lättaste tvättinstruktion;


När du känner för det - tvätta den!
Sannas mest älskade plagg, onepiece....


En stor son...

Idag firade vi Andrés 25:e födelsedag (som inträffar i morgon) och möttes av denna tjejen när vi kom:



Ett stort GRATTIS till den allra bästa son, bror, plastson, barnbarn, pappa och sambo!!
pusspuss!


Övernattning

Denna underbara lilla varelse sov över i helgen när mamma och pappa var på bröllop, stort grattis till Fredrik & Frida!!

Somnade totalt utmattad kl 18, vaknade till 05 och somnade om i vår säng, vaknade 06.30, kollade på Jonas och småfnittrade...
Drack välling, låg sen och myste och lekte en halvtimme, alldeles fantastisk och gossig! Det kan vi lätt göra om!


RSS 2.0