Krig!

Jag har utlyst krig mot de här små gynnarna, jag skiter i om det ska bli små fina fjärilar av dem, nu ligger de i trädgårdstunnan i alla fall:


Ett krig som jag förlorade stort! Vad hände med DDT?! Grönsåpa gjorde ingen skada precis, inte ens i stor mängd upprepade gånger...
Jag insåg mig besegrad och klippte ner skiten, alltså mina stora fina kostsamma tomatplantor. Rädda vad som räddas kan, dessa tomater kommer att ha ett kilopris på ca 400:- (som hittat) om jag antingen kan få dem att mogna eller lägga in dem som såna små gröna godingar. Kanske superodlande kocken/socionomen Ewa har något hett tips?

 

 


Kommentarer
Postat av: Ewa

Klart jag har Åsa!

Om du har ett växthus så lägger du dem helt sonika på en bricka, med hushållspapper underst. Tomaterna ska inte ligga för tätt men du ska sträva efter att kvistarna hålls ihop med tomaterna för de ger näring åt tomaterna tills kvisten är torr. Där mognar dina tomater.

Sedan har jag recept på inlagda gröna tomater som är gott till kötträtter. Fick själv göra så ett år. Ska se om jag kan rota fram det receptet igen.

Sedan kan du ju alltid titta på filmen "Stekta gröna tomater" så kanske du får fler idéer :) Om inte annat så är det en himla bra film!

Svar: Jag gör som du säger och lägger dem på papper på en bricka i mitt nästanväxthus (uterummet...) Tack!
Åsa

2013-08-05 @ 23:26:25
URL: http://chili.boerboels.se
Postat av: Ewa

Blir högst roligt när jag postar mitt första inlägg och den där lilla reklamrutan mellan det du skrivit och min kommentar kommer gör reklam för konserverade Mutti tomater ;) Men jag är ju lättroad ;)

2013-08-05 @ 23:28:33
URL: http://chili.boerboels.se
Postat av: Storasyster

Och har du inget växthus, får du köra till Malmö med dem. Lovar att sköta om dem:))
Kram
Lena

Svar: Vem ska då ta hand om dem för du är väl inte där...?
Åsa

2013-08-06 @ 17:31:10
Postat av: Anonym

Snart Åsa,snart är jag där:)

2013-08-08 @ 00:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0