Palm Beach

Vi körde förbi Fort Lauderdale och fortsatte till vårt mål för dagen, Palm Beach, som inte imponerade precis... Stora feta villor med privata stränder och inga mysiga strandpromenader med tavernor och restauranger. Vi körde upp och ner längs kusten flera ggr utan att hitta något intressant när Jonas kom på att det skulle finnas ett Zoo. Här följer en liten bildkavalkad från vårt zoo-besök. 
Albino alligator
Pampig puma
Färgglad flamingo
Häftig havsörn
Präktig påfågel
Sen hittade vi en jättestor outlet och jag köpte mina första Converse. 
Allt är inte guld och gröna skogar, eller rättare sagt sol och vita stränder, om ni tror det. Denna blonda bleka nordbon är inte konstruerad för detta klimat. Först bränd vilket ledde till solherpes som nu medicineras. Trots att vi knappt har varit i solen idag har jag fått soleksem på både armar och ben.. Vad säger 1177 om detta, kan jag ta betapred? Lätt att undvika solen här... Not! Annars har vi det fantastiskt bra!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

😎😁 1177 säger: räcker det inte med antihistamin och kylbalsam? Hade nog försökt undvika betapred med tanke på solen och måltidsdrycken 😜. Sen gäller ju kläder på och hög solskyddsfaktor, skuggan är ganska skön när det är varmt😊

Svar: Tack snälla syster (i dubbel mening!) för rådgivningen. Nu har jag köpt Claritin och hoppas det hjälper. Om inte annat så slipper jag nog bli trång i näsan av rödvinet...! 😏 Givetvis har jag solkräm och idag har vi undvikit solen hela dagen men det blir dyrt att ränna på köpcentra...
Åsa

2014-05-24 @ 09:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0