Första etappen...

Efter en hel dags resa har vi nu äntligen anlänt till våra hotellrum… i London! Klockan är här 21.53 (hemma 22.53) och vi har checkat in och ätit buffé i ett kallt England och man kan ju undra vad som hände? Vi skulle lyfta från Kastrup mot Heathrow, London kl 10.35 och efter 1.5 timmes försening kom vi äntligen iväg men när vi anlände till England fick vi tillbringa ytterligare ca 30 minuter i luften på grund av den Engelska tjockdimman, samma jädrans dimma som orsakat vår sena avgång. Detta var dock den lätta biten ska jag säga! Väl på Heathrow stod vi i kö i tre timmar innan vi kom fram till disken för att boka om våra biljetter, för trots tjockdimman hade vårt plan mot Miami lyft precis i tid så vi missade det med 30 minuter!!

Efter ytterligare 30 minuter med en vänlig kvinna (Angela) i Brittish Airways desk så var vi på väg mot ett hotell inom flygplatsens område. Nytt försök att lyfta mot Miami i morgon kl 9.45 efter landning ca fem timmars väntan på flygplatsen innan vi kan lyfta mot Jamaica dit vi anländer ett antal timmar för sent. Just nu är det alldeles klart väder ute men vem vet vad morgondagen för med sig? Vi är i England och det finns säkert möjlighet till mer dimma…

Efter en kraftig tillrättavisning från personal på Kastrup om det olämpliga i att fotografera har jag varit lite försiktig med kameran och de få foton jag har tagit kan jag inte lägga upp eftersom alla mina sladdar finns i en resväska som vi inte har riktigt koll på var den befinner sig. Egentligen har vi inte koll på något av vårt bagage mer än handbagaget, inte ens på våra golfbagar. Enligt information ska allt finnas på Heathrow i väntan på att vårt nya flight ska bokas men vem vet? I Princip alla flyg till och från London har blivit inställda och vet ni hur många väskor det blir som ska lastas om och hamna rätt? Jag är inte helt säker på att vi får se våra saker den närmsta veckan och är glad att vi har en extra golfförsäkring i hemförsäkringen.

Vi försöker tänka att det vi inte kan förändra eller påverka måste vi acceptera och lyckas ganska bra med de,t förutom Jonas som är ganska irriterad över att missa Miami by night! Och irriterad är dagens underdrift! Nu kudde för vi får ju en hel resdag till i morgon med början kl 06!

Sov gott alla och Hannah, farmor älskar och saknar dig!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hej,det var på Heathrow Sofies väska försvann när vi reste till Tanzania:-).

Skönt att höra av dig, en försening är trots allt en bagatell sett ur ett världsperspektiv.

Idag ska jag träffa Hannah för första gången, tillsammans med Sofie.

Nästa inlägg från Jamaica?

Kram

2010-11-17 @ 08:27:32
Postat av: Daniel

Ja, du farmor Åsa, det är lika bra du kommer tillbaka hem igen. Det är bättre att du är hos oss på kansliet, än far runt på det där sättet! :)

2010-11-17 @ 13:14:14
Postat av: Sofie Roslund

Hannah är helt galet söt, jag har aldrig sett en blond bebis med så mycket hår! Lik sin faster är hon också.



Ser fram emot nästa inlägg från er spännande resa!

2010-11-18 @ 19:44:40
Postat av: Asa

Jadu Daniel, jag har det lika bra hos er... Or not.!

2010-11-19 @ 04:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0